Aangepaste dienstverlening
Wegens COVID-19 kan er lokaal een aangepaste dienstverlening zijn op onze parkings.
U kan steeds de informatieborden raadplegen op onze parkings waarop alle nodige informatie vermeld wordt.
Ons personeel is steeds tot uw dienst ter plaatste 24u/24. Ons informatiebureel bevindt zich op niveau aankomsten in de P2 Economy Parking.Welke parkings zijn bereikbaar te Brussels Airport Zaventem?
Wij informeren u dat in de huidige omstandigheden onze parkings bemand en bewaakt blijven.
De parkings parkings P2 Economy parking, Reservation Zone et Lock parking zijn bereikbaar.Waar kan ik mijn wagen parkeren als deze hoger is dan 2m10?
De parking P16 is beschikbaar voor voertuigen hoger dan 2m10. Deze parking wordt beheerd door Brussels Airport Company. U mag ons contacteren per e-mail brusselsairport@interparking.com voor meer informatie over deze parking.
Wat moet ik doen als ik op voorhand een parking gereserveerd had, maar momenteel vast zit in het buitenland?
Wij vragen u vriendelijk om ons hierover te verwittigen per e-mail brusselsairport@interparking.com zodat we u gerichte informatie kunnen geven over uw terugkomst.
Kan ik mijn reservatie kosteloos aanpassen naar een latere datum, indien ik al beschik over een nieuwe reisdatum?
U kan uw reservatie aanpassen via onze website https://brusselsairport.interparking.be/ via de knop “mijn reservatie beheren”. In al onze parkings kan aanpassen kosteloos tot 2 kalenderdagen voor de dag van vertrek, voor zover het parkeerbedrag maximaal hetzelfde is.
Wat moet ik doen indien mijn vlucht geannuleerd is en ik op voorhand al een parking geboekt heb?
Indien u een parkeerplaats met een annulatieverzekering heeft geboekt, wordt het bedrag van de parking terugbetaald.
Als u niet over een annulatieverzekering beschikt, krijgt u een tegoedbon ter waarde van uw reservatie. De tegoedbon is geldig tot en met eind december 2021.
Wij vragen u vriendelijk om uw aanvraag voor een tegoedbon zelf te registreren via onze website: http://www.interparking.be/extern/BE/ContactForm/index_nl.html
De maatregelen in onze parkings
Houd er rekening mee dat het dragen van een mondmasker op onze parkings verplicht is. Op de parkings zijn er mondmasker dispensers aanwezig. Gelieve uw mondmasker niet op de grond te gooien teneinde de veiligheid van ons onderhoudsteam te garanderen. Er staan voldoende vuilbakken in de parking. Wij vragen u vriendelijk om de afstand van 1,5 meter te respecteren alsook de tracering op de grond.
Hoe dicht bij mijn vertrekdatum kan ik mijn parkeerplaats reserveren ?
De meeste van onze parkings kunnen tot 2 uur voor uw geplande aankomsttijd gereserveerd worden.
Hoe worden de parkeertarieven berekend ?
De berekening van uw tarief hangt af van de gekozen parking.
In Discount worden de tarieven berekend per kalenderdag. In alle andere parkings is de berekening gebaseerd op iedere volledige of begonnen periode van 24 uur. Met andere woorden: een dag is een doorlopend blok van 24 uur.
Als u een reservatie zonder voorafbetaling deed, wordt uw verblijf berekend op basis van uw aankomst- en vertrektijd. Als u vroeg aankomt of laat vertrekt, is het mogelijk dat u een extra dag aan het gangbare tarief moet betalen.
Als u een vooraf betaalde reservatie deed, kunt u tot het eind van de reservatie parkeren met het ticket dat u aan de ingang van de parking kreeg. De einddatum staat op uw ticket. Aan het eind van uw verblijf kunt u de parking verlaten zonder de betaalmachines te gebruiken. Als u langer in de parking blijft dan uw reservatie toelaat, zult u het saldo moeten betalen aan een van de betaalmachines.
Alle getoonde prijzen zijn in euro en inclusief 21,0% btw.Waarom kan ik geen offerte krijgen voor de parking die ik zoek ?
Er zijn verschillende redenen voor het feit dat u geen offerte krijgt voor de parking waarin u geïnteresseerd bent:
- Al de reserveerbare parkeerplaatseen zijn niet meer beschikbaar.
- De door u gekozen periode voldoet niet aan de minimale vereiste.
- De parking is niet beschikbaar. Dit is van toepassing op alle reservaties inclusief telefonische reservaties.
Wat is de minimale verblijfsduur voor uw parkings ?
Een aantal van onze parkings leggen een minimale verblijfsduur op. Ga voor alle details naar onze vergelijkpagina.
Zijn er beperkingen in hoogte in uw parkings ?
Sommige van onze parkings hebben een maximumhoogte voor de ingang tot de parking. Ga naar de vergelijkpagina om te weten of een specifieke parking een maximumhoogte heeft. Informatie over maximumhoogten staat in de tabel.
Hoe belangrijk is de nummerplaat van mijn auto wanneer ik reserveer ?
De nummerplaat van uw auto is vereist omdat uw parkeerticket en reservatie eraan gekoppeld zijn. Dit nummer helpt ons een snelle en efficiënte service te verzekeren.
Welke betaalmethoden worden aanvaard ?
Ter plaatse aanvaardt Interparking Maestro, Visa, MasterCard, American Express, PCard® Shopping en PCard® Corporate (Servipark). Contante betalingen worden ook aanvaard.
Wanneer u online voor uw reservatie betaalt, aanvaardt Interparking Visa, MasterCard en Maestro.Is er een reservatietoeslag ?
Interparking rekent geen reservatie- of kredietkaarttoeslagen aan. Er zijn ook geen andere verborgen kosten – u betaalt enkel de getoonde prijs.
Voor welke parkings kan ik vooraf betalen en welke zijn enkel toegankelijk na reservatie ?
Op dit moment kunt u reserveren voor 4 van onze parkings.
Twee daarvan, P1 VIP en P Lock, zijn enkel toegankelijk na reservatie. Het is niet mogelijk om online voor uw parkeerplaats te betalen.
Voor de andere drie parkings, P Reservation Zone, Discount 1 en Discount 2, moet u op voorhand een reservatie aanmaken en betalen. Dit betekent dat als u uw parkeerplaats online reserveert, u deze vooraf zult moeten betalen met een creditcard. Tijdens de reservatieprocedure wordt u doorverwezen naar onze Ogone-betaalpagina.
Hoe weet ik of mijn reservatie in orde is ?
Wanneer u reserveert, ontvangt u een e-mail met een reservatienummer. Deze e-mail bevestigt ook alle details van uw reservatie. Druk deze e-mail af en neem hem mee naar de parking. Ontvangt u geen bevestigingsmail? Neem dan contact met ons op via de contactpagina. Wij controleren of u hebt gereserveerd en zullen dit bij u bevestigen.
Ik zou mijn bevestigingsmail nogmaals willen ontvangen. Hoe kan ik dit aanvragen ?
U kunt een nieuwe verzending van uw bevestigingsmail aanvragen door in te loggen op de dienst ‘Mijn reservatie beheren’. Op de reservatiepagina vindt u bovenaan de knop ‘Stuur mijn bevestigingsmail opnieuw’. Als u op deze knop klikt, wordt uw e-mail opnieuw verstuurd.
Kan ik een reservatie annuleren als mijn reisplannen wijzigen ?
Dit hangt af van de parking die u hebt gekozen. Reservaties voor de premium parkings – P1 VIP en P Lock kunnen kostenloos geannuleerd worden.
Reservaties voor de P Reservation Zone, Discount 1 en Discount 2 kunnen geannuleerd worden, maar u zal geen terugbetaling ontvangen. Indien u één van bovenstaande parkings heeft gereserveerd met annulatieverzekering, dan wordt het totale bedrag teruggestort mits aftrek van de annulatieverzekeringsfee. U kan uw reservatie dan tot 48uur voor aankomst nog annuleren.
U kunt uw reservatie hier annuleren als dit is toegelaten voor de parking die u hebt gekozen.Kan ik mijn reservatie aanpassen als mijn reisplannen wijzigen ?
Dit hangt af van de parking die u hebt gekozen. Reservaties voor de premium parkings P1 VIP en P Lock kunnen gratis gewijzigd worden. Reservaties voor de P Reservation Zone, Discount 1 en Discount 2 kunnen eveneens aangepast worden. Dit kan kostenloos tot 2 kalenderdagen voor de dag van vertrek, voor zover het parkeerbedrag maximaal hetzelfde is. Indien u de reservatie aanpast naar een kortere periode, wordt het verschil niet terugbetaald.
U kunt uw reservatie hier wijzigen.
Ondersteunende informatie die belangrijk is voor uw reservatie, zoals de nummerplaat van uw auto, kan worden gewijzigd.Wat als ik een andere auto meebreng dat deze vermeld tijdens de reservatieprocedure ?
Gelieve in te loggen op onze dienst ‘Mijn reservatie beheren’. Klik op de reservatiepagina op de knop ‘Aanpassen’ in het onderdeel met details over de auto. Hier kunt u de nummerplaat van uw auto wijzigen.
Zijn er beperkingen voor het type van voertuig dat ik meebreng ?
Sommige parkings, en dan vooral die met meerdere verdiepingen, kunnen geen bestelwagens of opleggers toelaten. U vindt deze informatie op de vergelijkpagina.
Wat als mijn terugvlucht vertraging heeft ?
Als uw vlucht vertraagd is en u uw geplande vertrektijd overschrijdt, zult u een extra dag moeten betalen aan het gangbare tarief.