-
Hoe dicht bij mijn vertrekdatum kan ik mijn parkeerplaats reserveren ?
De meeste van onze parkings kunnen tot 2 uur voor uw geplande aankomsttijd gereserveerd worden.
-
Kan ik vroeger op de parking toekomen dan het aangegeven uur in mijn reservatie ?
U kan tot 3 uur voor het aangegeven uur in de reservatie de parking binnen rijden.
-
Hoe worden de parkeertarieven berekend ?
De berekening van uw tarief hangt af van de gekozen parking.
In Discount worden de tarieven berekend per kalenderdag. In alle andere parkings is de berekening gebaseerd op iedere volledige of begonnen periode van 24 uur. Met andere woorden: een dag is een doorlopend blok van 24 uur.
Als u een reservatie zonder voorafbetaling deed, wordt uw verblijf berekend op basis van uw aankomst- en vertrektijd. Als u vroeg aankomt of laat vertrekt, is het mogelijk dat u een extra dag aan het gangbare tarief moet betalen.
Als u een vooraf betaalde reservatie deed, kunt u tot het eind van de reservatie parkeren met het ticket dat u aan de ingang van de parking kreeg. De einddatum staat op uw ticket. Aan het eind van uw verblijf kunt u de parking verlaten zonder de betaalmachines te gebruiken. Als u langer in de parking blijft dan uw reservatie toelaat, zult u het saldo moeten betalen aan een van de betaalmachines.
Alle getoonde prijzen zijn in euro en inclusief 21,0% btw. -
Waarom kan ik geen offerte krijgen voor de parking die ik zoek ?
Er zijn verschillende redenen voor het feit dat u geen offerte krijgt voor de parking waarin u geïnteresseerd bent:
- Al de reserveerbare parkeerplaatseen zijn niet meer beschikbaar.
- De door u gekozen periode voldoet niet aan de minimale vereiste.
- De parking is niet beschikbaar. Dit is van toepassing op alle reservaties inclusief telefonische reservaties.
-
Wat is de minimale verblijfsduur voor uw parkings ?
Een aantal van onze parkings leggen een minimale verblijfsduur op. Ga voor alle details naar onze vergelijkpagina.
-
Zijn er beperkingen in hoogte in uw parkings ?
Sommige van onze parkings hebben een maximumhoogte voor de ingang tot de parking. Ga naar de vergelijkpagina om te weten of een specifieke parking een maximumhoogte heeft. Informatie over maximumhoogten staat in de tabel.
-
Hoe belangrijk is de nummerplaat van mijn auto wanneer ik reserveer ?
De nummerplaat van uw auto is vereist omdat uw parkeerticket en reservatie eraan gekoppeld zijn. Dit nummer helpt ons een snelle en efficiënte service te verzekeren.
-
Welke betaalmethoden worden aanvaard ?
Ter plaatse aanvaardt Interparking Maestro, Visa, MasterCard, American Express, PCard® Shopping en PCard® Corporate (Servipark). Contante betalingen worden ook aanvaard.
Wanneer u online voor uw reservatie betaalt, aanvaardt Interparking Visa, MasterCard en Maestro. -
Is er een reservatietoeslag ?
Interparking rekent geen reservatie- of kredietkaarttoeslagen aan. Er zijn ook geen andere verborgen kosten – u betaalt enkel de getoonde prijs.
-
Voor welke parkings kan ik vooraf betalen en welke zijn enkel toegankelijk na reservatie ?
Op dit moment kunt u reserveren voor 5 van onze parkings.
In de parkings P1 Front, P1 VIP en P Lock kan u enkel een reservatie zonder voorafbetaling aanmaken. Voor de parkings, P3 Holiday Booking, P Reservation Zone en P Discount 1 moet u op voorhand een voorafbetaalde reservatie aanmaken. Tijdens de reservatieprocedure wordt u doorverwezen naar onze Ogone-betaalpagina. -
Ik beschik over een Pcard. Wat zijn de voordelen en welke parkings kan ik reserveren?
Pcard voordelen : u geniet van 10% korting in de volgende parkings te Brussels Airport: P1 Front, P1 Fast Zones, P1 VIP, P2 Economy, P3 Holiday en P Lock. Op voorafbetaalde reservaties is er geen extra Pcard korting.
Indien u beschikt over een Pcard kan u steeds een reservatie aanmaken voor de Lock, P1 VIP en P1 Front. Gelieve uw Pcard te gebruiken om de parking binnen en buiten te rijden. Pcard gegevens kan u niet ingeven bij het aanmaken van een reservatie.
-
Waar kan ik mijn wagen parkeren als deze hoger is dan 2m10?
U mag ons contacteren per e-mail brusselsairport@interparking.com of per telefoon 02/549 54 10 voor meer informatie over deze parking.
-
Waar kan ik mijn elektrische wagen opladen?
Op al onze parkings op Brussels Airport vind je laadpalen. Hieronder lees je waar:
- In de P1 Charge & Fly, op de eerste verdieping – 166 laadpalen
- In de P1 Front, op de eerste verdieping – 231 laadpalen
- In de P1 Fast Zone 3, op de derde verdieping – 36 laadpalen
- In de P1 VIP, op de 2de verdieping – 40 laadpalen
- In de P3 Holiday: op verdieping -1 – 64 laadpalen
- In de P Lock Parking, op de vierde verdieping – 12 laadpalen
- In de P2 Economy, op de derde verdieping – 2 laadpalen
-
Hoe weet ik of mijn reservatie in orde is ?
Wanneer u reserveert, ontvangt u een e-mail met een reservatienummer. Deze e-mail bevestigt ook alle details van uw reservatie. Druk deze e-mail af en neem hem mee naar de parking. Ontvangt u geen bevestigingsmail? Neem dan contact met ons via brusselsairport@interparking.com. Wij controleren of u hebt gereserveerd en zullen dit bij u bevestigen.
-
Kan ik vroeger op de parking toekomen dan het aangegeven uur in mijn reservatie ?
U kan tot 3 uur voor het aangegeven uur in de reservatie de parking binnen rijden.
-
Ik zou mijn bevestigingsmail nogmaals willen ontvangen. Hoe kan ik dit aanvragen ?
U kunt een nieuwe verzending van uw bevestigingsmail aanvragen door in te loggen op de dienst ‘Mijn reservatie beheren’. Op de reservatiepagina vindt u bovenaan de knop ‘Stuur mijn bevestigingsmail opnieuw’. Als u op deze knop klikt, wordt uw e-mail opnieuw verstuurd.
-
Kan ik een reservatie annuleren als mijn reisplannen wijzigen ?
Indien u een voorafbetaalde reservatie aangemaakt heeft voor de P3 Holiday Booking zal het volledig bedrag teruggestort worden indien u ten laatste 24 uur voor de aangegeven inrijdatum van uw reservatie annuleert.
Indien u een reservatie aangemaakt heeft voor de Discount 1 of P Reservation Zone zal het volledig bedrag van de parking (min 9 € annulatieverzekering) terugbetaald worden mits u gekozen heeft voor de annulatieverzekering en u ten laatste 24 uur voor de aangegeven inrijdatum van uw reservatie annuleert. Beschikt u niet over een annulatieverzekering zal het bedrag van de parking niet terug betaald worden.
Indien u een parking geboekt heeft zonder vooraf te betalen dan kan u op elk moment uw reservatie annuleren.
U kunt uw reservatie hier annuleren als dit is toegelaten voor de parking die u hebt gekozen. -
Kan ik mijn reservatie aanpassen als mijn reisplannen wijzigen ?
Dit hangt af van de parking die u hebt gekozen. Reservaties voor de parkings P1 Front, P1 VIP et P Lock, kunnen gratis gewijzigd worden. Reservaties voor de P Reservation Zone, P3 Holiday Booking en P Discount 1 kunnen eveneens aangepast worden. Dit kan kostenloos tot 24u voor de dag van vertrek, voor zover het parkeerbedrag maximaal hetzelfde is. Indien u de reservatie aanpast naar een kortere periode, wordt het verschil niet terugbetaald.
U kunt uw reservatie hier wijzigen.
Ondersteunende informatie die belangrijk is voor uw reservatie, zoals de nummerplaat van uw auto, kan worden gewijzigd. -
Wat als ik een andere auto meebreng dat deze vermeld tijdens de reservatieprocedure ?
Gelieve in te loggen op onze dienst ‘Mijn reservatie beheren’. Klik op de reservatiepagina op de knop ‘Aanpassen’ in het onderdeel met details over de auto. Hier kunt u de nummerplaat van uw auto wijzigen.
-
Zijn er beperkingen voor het type van voertuig dat ik meebreng ?
Sommige parkings, en dan vooral die met meerdere verdiepingen, kunnen geen bestelwagens of opleggers toelaten. U vindt deze informatie op de vergelijkpagina.
-
Wat als mijn terugvlucht vertraging heeft ?
Als uw vlucht vertraagd is en u uw geplande vertrektijd overschrijdt, zult u een extra dag moeten betalen aan het gangbare tarief.
-
Wat moet ik doen als ik mijn parking ticket verloren ben ?
U mag zich naar informatiekantoor (links van het Sheraton hotel) begeven.
De collega’s ter plaatse (24/7) zullen u verder kunnen helpen. -
Hoe weet ik dat mijn parkingticket ontvagen aan de ingang van de parking gelinkt is aan mijn voorafbetaalde reservatie ?
Op uw ticket met er “BOOKING QR” geschreven zijn. Indien dit niet het geval is dan moet u zich naar het naar informatiekantoor (links van het Sheraton hotel) begeven.
De collega’s ter plaatse (24/7) zullen u verder kunnen helpen.
-
Wat is het verschil tussen de blauwe Pcard+ en de rode Pcard+?
Er is geen verschil. Het gaat om twee identieke kaarten. Als partners, Brussels Airport en Interparking lanceerde deze aangepaste versie met de kleuren van de luchthaven. Beide kaarten bieden dezelfde voordelen: In de parkings op de luchthaven of in de parkings van België Interparking. Dezelfde kaart en twee verschillende kleuren.
-
Kan ik met mijn Pcard+ en parkingplaats reserveren op de parkings aan de luchthaven?
U kan op voorhand op de Lock parking en P1 VIP een parkeerplaats reserveren en toegang krijgen met uw Pcard+.
Op dit moment kan u geen voorafbetaalde reservatie aanmaken die gelinkt is aan uw Pcard+.
-
Bij welke parkings is mijn Pcard+ van toepassing ?
U kan uw Pcard+ gebruiken om toegang te krijgen tot de P1 Front, Fast Zones, P2 Economy, P3 Holiday (zonder reservatie) alsook op beveiligde parkings Lock Park en P1 VIP. Wij adviseren om steeds online te reserveren voor de Lock Park en P1 VIP en dan kan u via Pcard+ toegang tot de parking krijgen.
-
In welke parkings heb ik recht op korting bij het gebruik van mijn Pcard+?
Alle informatie over onze promoties vindt u hier. Druk op ‘Kaart’ of ‘Lijst’ om de kortingen terugvinden.
-
Hoe kan ik mijn nummerplaat aan mijn Pcard+ (ont)koppelen ?
U kan via de website Interparking – LPR (parkingmadeeasy.be) uw nummerplaat koppelen. U zal hiervoor uw Pcard+ nodig hebben. Vergeet zeker niet uw gegevens aan te passen indien u geen gebruik meer maakt van de ingegeven nummerplaat.
-
Op welke parkings zijn de nummerplaatherkenning al van toepassing ?
Dit kan u terug vinden op onze website Interparking – LPR (parkingmadeeasy.be)
-
Krijgt ik een factuur/kwitantie als ik mijn Pcard+ gebruik ?
U krijgt alleen een factuur met een Pcard+ Private Plus en Pcard+ Business. Een kwitantie verkrijgen bij de 3 types Pcard+ is niet mogelijk.
-
Hoe kan ik de transacties van mijn Pcard + nakijken ?
Voor Pcard+ Private Plus en Pcard+ Business klanten:
Ga naar de website Pcard+ | Home en klik op “mijn rekening”.
Vink “Ik betaal per factuur” aan. Vervolgens kunt u de velden invullen die vragen om uw klantnummer en Pcard+ nummer of uw klantnummer en uw factuurnummer.
Eenmaal ingelogd kunt u uw transacties controleren.Voor Pcard+ Private klanten:
Ga naar de website Pcard+ | Home en klik op “mijn rekening”.
Vink “Ik betaal per kredietkaart” aan. Klik op “Log nog een laatste keer in met uw contractnummer”.
U moet uw contractnummer invoeren en het Pcard+ nummer invullen. Tenslotte, zal het systeem u vragen een wachtwoord aan te maken.
Eenmaal ingelogd kunt u uw transacties controleren. -
Kan ik mijn Pcard+ gebruiken om laadpalen te activeren?
Ja, u kan uw Pcard+ gebruiken om een laadpaal te activeren. Het kWh tarief is 0,55€/kWh totdat uw wagen opgeladen is. Indien u de Pcard+ gebruikt om de laadpaal te activeren is de connectie tarief gratis.